ape cita2 korang yang tercapai n xtercapai?

Masa kecik2 dlu kalau cikgu tanya ape cita2, korang jawab ape?
Ala, masa sekolah rendah dlu kn teacher selalu suruh tls essay tajuk My Ambition...
Cikgu BM pun mesti ada tanya sama jg kn?
Hehe...Bila dikenang balik, rupanya aku dh mencapai cita2 sekolah rendah aku...
Bila Cikgu Bm tnya ape cita2 awk? Aku jawab, Cikgu.....pada hal masa tu cakap xpikir ape pun, just ckp sebab rasa cikgu ni hebat....lagipun mudah je jwb cikgu, xpayah pikir panjang2...xmacam budak2 sekarang, canggih tul cita2...bila ditanya cita2, murid2ku jawab... hair stylist, jurnalist, scientist n mcm2 list lah.

tapi, bila dah matang sikit, hehe, matang la sangat tu....aku ada bercita2
nak jd Dj radio...
huhu, waktu tu rasa kalau dapat jadi DJ radio hebat sgt, aku pikir mesti best sebab aku kerja sorang2, cakap je apa2, tapi ramai yang dengar suara merdu aku...huhu...sekali lg xmatang...ingat semua orang ada bakat mengomel mcm Faizal Ismail n Fafau? ingat dlm studio tu dj je yg ada?

lagi? aku ada juga menyimpan cita2 nak jadi penulis novel...maklumlah masa di sekolah menengah, byk sgt membaca novel cinta...pantang jumpa novel, xmakan pun xpe...
kalau jadi novelis, entah macam mana aku sekarang yek...xda lagi tulis blog mcm ni kn? Entah2 buku aku tulis terjual byk sampai ke luar negara? huhu..besar tul cita2....

tulah kan, ape yg tersurat utk kita, kita takkan tahu....jd, semasa bercakap atau bt tindakan ape2 perlu berhati2...pikir dlu n bt yang terbaik...

Comments

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?