bungkus apa yang ada

Ai semua...
Kalaulah di Malaysia ni ada perkhidmatan penghantaran barang dari pasaraya ke rumah kan bagus? Bolehlah orang yang macam saya berjimat. Apa taknya? Kalau pergi ke pasaraya dengan senarai barang ada lima, tapi baliknya tentu lebih dari lima. Ada sahaja benda lain yang cantik, yang berkenan di hati.

Sebab hari ni saya ternampak mission wrap ni, saya pun belilah. Teringat yang saya pernah tengok benda ni di blog Kina, jadi terus saya ambil. Ambil juga Ayamas popcorn bites untuk dijadikan intinya... Keluar Giant dengan perasaan gembira, sebab dapat beli barang ni, padahal bukan tujuan nak pergi beli benda ni, ai lucu betul.

Apa lagi, terus saya buat benda ni sebagai makanan petang tadi. Intinya ayam popcorn tu yang dihiris nipis, mayonis, bawang besar, salad, nenas dan timun. Sumbat apa yang ada dalam peti sejuk saya je. Kali pertama buat, kemain banyak masuk inti, teruk nampak balutan yang saya buat. Kelakar tengok bentuknya yang gemuk, memang nampak tamak.. Tapi, sendiri nak makan, kira oklah ye.... bubuh inti banyak, makan pun cepat kenyang...

sedap, lain kali boleh beli lagi. Tadi, saya beli wrap yang jenis gandum penuh, lain kali cuba yang jenis lain pula... beli juga keju untuk dibuat lain kali, tentu lagi sedap, kan?





Comments

  1. Tu yang best bila buat sendiri... boleh sumbat ayam byk2.. bukan tamak, tapi ikut piawaian sendiri.. kat sini pun selalu juga beli wrap tu, letak daging kebab kat dalam... sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha, betul tu nur... piawaian sendiri ayat yang paling tepat.. thanks.
      kat sana nur letak daging kebab macam yang tunjuk hari tu ea? mmg sedap nampaknya...

      Delete
  2. owh...sedapnyer! mcm yg kt kfc tu kan? hehe

    ReplyDelete
  3. wrap aisy lagi cantik rupanya dari wrap yg saya buat.. hehehe... saya pun selalu terlajak letak inti, susah kemain nak gulung. saya suka beli yg garlic, harum baunya bila dibakar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke, lain kali blh beli yg garlic lak, thanks bagi tahu,

      Delete
  4. Wah...sedap tu. Lg sdp klu ltk cheese sket.

    ReplyDelete
  5. alaaaa..sedapppp..nak cket..hehehe.. best kann buat sendiri..boleh mkn byk2 n letak isi banyak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best, saya terfikir nak beli lagi dan blh buat utk bekal bila pergi kerja.

      Delete
  6. sedapnya... terliur tgk tgh2 malam ni... huhuh

    ReplyDelete
  7. Ini yang best pasal wrap ni, boleh letak apa jer yg ada dalam peti, dan mengenyangkan. Saya selalu buat ni untuk bekal papa JJ lunch, senang nak makan.

    ReplyDelete
  8. Bestnya! Selalu juga makan. Tapi, letak isi ayam. Boleh try la ngan chicken popcorn.

    Kali pertama buat, saya pun letak inti byk. Ayam yg byk sbnrnya. Tapi, muak la. Pastu, saya kurangkan ayam, baru kena dgn tekak

    ReplyDelete
  9. Sedap jugak tu AN...dapat jugak idea nak buat kudap-kudapan hehe

    ReplyDelete
  10. memang sedap dan menyihatkan... nanti banyak gak pilihan untuk makankan...

    ReplyDelete
  11. Walau ianya hasil 'terbeli' tapi kalau dimanfaatkan dgn baik sehingga seisi rumah dapat menikmati tak apa Aisy itu bukan membazir tapi menikmati kurniaan Allah..

    Eh.. kakak pulak teringin nak buat juga:)

    ReplyDelete
  12. rajinnya Aisy..inti banyak lagi bagus..kenyang makan kalau berinti banyak..

    ReplyDelete
  13. sedap tu.kalau nik letak ayam byk2.hehe
    ala..beli brg makanan tapi makan tak kisah pun.yg tak bagus bila beli tapi tak makan :)

    ReplyDelete
  14. looks delicious! i'll bet that it will taste good as well.

    http://pondokajip.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. ehe..lagi best dr kfc kalau buat sendiri,..sedap nampak

    ReplyDelete
  16. nampak menarik. mungkin leh buat juga nanti. saya suka makan. badan dah macam di pam2 dah ni =)

    ReplyDelete
  17. BUAT SENDIRI ISI BANYAK2..LAGIPUN KITA YG NAK MAKAN.. :)

    ReplyDelete
  18. salam aisy..wah nampak sedap tu,kalu rajin bole akak try buat nanti..hehe
    mood masak tengah kelaut sekarang nih..

    ReplyDelete
  19. nampak sedap..boleh la p cari juga ini wrap..hehe

    ReplyDelete
  20. cm sdap je..ade resepi x akak..huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Moga membantu orang yang ada masalah cap jari

Beli dengan foodpanda tapi makanan tak sampai?

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?